Blog
Sandra Przybylak Sandra Przybylak / 27.04.2017

Przegląd zapomnianych reklam, które niegdyś cytowali Polacy cz.1

Odtwarzając stare kasety VHS oraz przeglądając czeluści Internetu nie sposób nie zauważyć, że forma przekazów reklamowych na przełomie ostatnich dwóch dekad uległa znaczącej zmianie. Co więcej, wiele reklam z dawnych lat Polacy pamiętają do dziś.

Przedstawiamy przegląd najsłynniejszych reklam, które cytowane były przez Polaków:

„A świstak siedzi i zawija je w te sreberka”

Któż nie pamięta tej reklamy przedstawiającej wnętrze fabryki czekolady Milka pod dowództwem charakterystycznej fioletowej krowy? Choć jest ona twarzą marki, to w tym przypadku, to świstak odegrał swoją życiową rolę. „A świstak siedzi i zawija je w te sreberka…” na długo zagościło w codziennym języku, a metodycznie pakującego czekoladę zwierzaka pokochały miliony. Cytat ten był na tyle mocno zakorzeniony w świadomości Polaków, że do dziś wywołuje on pozytywne reakcje. Niestety, z chwilą zniknięcia sreberek w opakowaniach Milka, świstak udał się na emeryturę…

„¡Ole!”

Reklama Nike, która podbiła serca szczególnie męskiej części odbiorców. W spocie wystąpiły gwiazdy piłki nożnej reprezentacji Brazylii i Portugalii z lat 90-tych. Któryż z chłopców nie miał wtedy plakatu Luísa Figo, Ronaldo, czy Roberto Carlosa? Wykorzystanie ich wizerunku w reklamie w połączeniu z przyjemną dawką humoru okazały się doskonałym pomysłem! Reklama zdobyła ogromną popularność, a charakterystyczny okrzyk „¡Ole!” do dziś gości na osiedlowych boiskach i orlikach.

https://www.youtube.com/watch?v=TL4LEfRr1TI

„Trzeba mieć fantazję, dziadku!”

Pamiętacie reklamę z niepokornym młodzieńcem, który poucza starszego mężczyznę „jak żyć”? Fraza „trzeba mieć fantazję, dziadku” wraz odpowiedzią „trzeba mieć fantazję i pieniądze, synku” okazała się bardzo chwytliwą sentencją i zaczęła żyć własnym życiem.

https://www.youtube.com/watch?v=yt8jY1hwOYE

„Prawie robi wielką różnice”

Cóż to była za kampania! Świetny pomysł i świetna realizacja. Reklamy Żywca bawiły Polaków swoją pomysłowością i oryginalną formą. Co więcej, na podstawie spotów powstało wiele parodii tworzonych przez internautów. Jednakże nie miały one charakteru prześmiewczego w stosunku do marki, a jedynie opierały się na tym samym schemacie. Świadczy to o tym, że styl reklamy bardzo przypadł do gustu konsumentom, a główne przesłanie „prawie robi wielką różnice” powtarzane jest do dziś.

https://www.youtube.com/watch?v=HMIv9ebiAt0

„Kopytko”

Czas, gdy kabaret Mumio występował w reklamach Plusa przez wielu uznawany jest za najbardziej udany w historii tej sieci komórkowej. Humorystyczne absurdy stały się wówczas hitem Internetu, a odbiorcy z przyjemnością śledzili kolejne skecze w wykonaniu kabaretu. Co więcej, w 2006 roku słowo „czasowstrzymywacz”, użyte w jednej z reklam, zostało wybrane przez internautów słowem roku. Niestety zakończenie współpracy pomiędzy artystami, a Polkomtelem spowodowało, iż „Mumio też przeszło do Play”…

KOPYTKO:

https://www.youtube.com/watch?v=zJUlVjB6yqE

MUMIO w PLAY:

https://www.youtube.com/watch?v=xvZEhkhk204

Cdn…

Kreatornia Design
Współczesny kat – AdBlock

Dostęp do Internetu, a także egzystowanie w nim, to codzienność każdego z nas. Reklama podążając za rozwojem technologicznym musiała się do tego schematu życia również dopasować, by móc lepiej i skuteczniej docierać do grupy docelowej. I tak oto zaczęły zalewać nas reklamy banerowe w wielu odmianach: pop-up, watermark, floating ad i wiele innych.  

Dominika JaroszDominika Jarosz / 20.06.2017 Więcej
Kreatornia Design
Techniki perswazji w reklamie. 6 reguł Cialdiniego.

Znajoma osoba kilkukrotnie wyświadczała Ci drobne przysługi - podwózka samochodem, postawienie piwa w lokalu czy przejęcie części obowiązków przy projekcie w pracy. Mimo, iż przysługi te wydają się drobne to ...

Sandra PrzybylakSandra Przybylak / 02.06.2017 Więcej
Kreatornia Design
Góra z górą się nie zejdzie, a człowiek z człowiekiem… tym bardziej!

Podobno przed tsunami z zagrożonego rejonu uciekają ptaki, a zwierzęta są niespokojne, niektórzy najstarsi akanci mawiają, że podobne znaki na niebie i ziemi mają miejsce kiedy trafiamy na klienta, przez którego przez kilka następnych miesięcy będziemy budzili się z krzykiem w środku nocy.

Radek SzczygiełRadek Szczygieł / 26.05.2017 Więcej