Blog
Dominika Jarosz Dominika Jarosz / 29.03.2017

Międzynarodowy Strajk Kobiet w social media

Rola mediów społecznościowych w dzisiejszych czasach jest nieoceniona. Dobitnie pokazuje to ostatnie pół roku. Wydarzenia na Facebooku sygnowane hasłem walki o prawa kobiet w Polsce, jak i na świecie, robią „zawrotną karierę”.

Świadczą o tym liczby oraz zaangażowanie samej społeczności. Dyskusje między zwolennikami i przeciwnikami są wyjątkowo gorące. Często podsycane zostają również inwektywami. Co warte zauważenia i podkreślenia - bardzo aktywni są również Panowie. To między Paniami dochodzi jednak do ostrzejszej wymiany zdań. Kobiecy temperament do czegoś przecież zobowiązuje. Wszystko jednak w granicach dobrego smaku.

W wyszukiwarce facebookowej można było znaleźć kilkadziesiąt utworzonych wydarzeń nawołujących do wspólnej walki 8 dnia marca br., zarówno w większych, jak i mniejszych miastach.

Największe zainteresowanie wzbudził strajk w stolicy. Ponad 9 tys. kliknięć „wezmę udział”, a prawie 17,5 tys. samych zaproszonych. Drugie miejsce zajął Kraków, z łącznymi reakcjami przekraczającymi 7,5tys, trzecie miejsce dla Poznania – prawie 7tys reakcji.  Jakie było przełożenie aktywności w Internecie na rzeczywistą obecność – tego dowiemy się ze statystyk policyjnych, które do najdoskonalszych niestety nie należą. Należy mieć jednak nadzieję, a może i pewność, że akurat te kliknięcia były w pełni świadome i w pewnym stopniu zobowiązujące.

Hasztagi #8M oraz #womensrights na Instagramie zasiliły bank o ponad 600 tys. zdjęć. Co najciekawsze, hasztag #feminism to prawie 4 mln udostępnionych wspomnień. Takie liczby świadczą o wyjątkowości działań prowadzonych w ostatnim czasie przez środowiska kobiece.

Rozgłosu oraz wsparcia kobietom udzieliły również osoby społecznie szanowane za swoją działalność zawodową i prywatną. Mowa tutaj m.in. o Krystynie Jandzie, Mai Ostaszewskiej, Martynie Wojciechowskiej, Monice Brodce czy Michale Pirógu. Ich głos w publicznej debacie jest wyjątkowo ważny. Pozwala on na dotarcie do szerszego grona odbiorców, jak i na budowanie fundamentalnego poczucia, że kobiety w tej walce nie są osamotnione.  

Z jednej strony niezliczona ilość zdjęć, transmisji live, słów, wywiadów i reportaży. Z drugiej pokaz solidarności, braku obojętności, niezależności i budowania społeczeństwa opartego na przełamywaniu narzucanego zdania. Z podanych liczb można jasno wywnioskować, że Internet pozawala na silniejszą aktywizację środowiska kobiecego.  Nie powinno to jednak nikogo dziwić, ani oburzać. Cyfryzacja życia jest powszechnym zjawiskiem, wykorzystywanym również w kampaniach wyborczych. Należy mieć tylko nadzieję, że w dobie takich zmian społecznych nie zapomnimy o podstawowej wartości dla każdego człowieka - o szacunku w dyskusji do siebie nawzajem, również w sieci. 

Kreatornia Design
Współczesny kat – AdBlock

Dostęp do Internetu, a także egzystowanie w nim, to codzienność każdego z nas. Reklama podążając za rozwojem technologicznym musiała się do tego schematu życia również dopasować, by móc lepiej i skuteczniej docierać do grupy docelowej. I tak oto zaczęły zalewać nas reklamy banerowe w wielu odmianach: pop-up, watermark, floating ad i wiele innych.  

Dominika JaroszDominika Jarosz / 20.06.2017 Więcej
Kreatornia Design
Techniki perswazji w reklamie. 6 reguł Cialdiniego.

Znajoma osoba kilkukrotnie wyświadczała Ci drobne przysługi - podwózka samochodem, postawienie piwa w lokalu czy przejęcie części obowiązków przy projekcie w pracy. Mimo, iż przysługi te wydają się drobne to ...

Sandra PrzybylakSandra Przybylak / 02.06.2017 Więcej
Kreatornia Design
Góra z górą się nie zejdzie, a człowiek z człowiekiem… tym bardziej!

Podobno przed tsunami z zagrożonego rejonu uciekają ptaki, a zwierzęta są niespokojne, niektórzy najstarsi akanci mawiają, że podobne znaki na niebie i ziemi mają miejsce kiedy trafiamy na klienta, przez którego przez kilka następnych miesięcy będziemy budzili się z krzykiem w środku nocy.

Radek SzczygiełRadek Szczygieł / 26.05.2017 Więcej